Unga stjärnan Suzi P släpper singeln ”Flax”

Unga stjärnan Suzi P släpper singeln ”Flax”

LYSSNA: Suzi P – "Flax"

Blott 16 år gammal har Suzi "Suzi P” Pancenkov från Helsingborg snabbt gjort sig ett namn och fått engagerade fans via Instagram och Youtube där hon gjort virala egna tolkningar på Sveriges bästa hiphoplåtar. Hon släppte den 8 mars sin debutsingel "Shunon" som redan spelats drygt en miljon gånger. Idag följer hon upp med singeln "Flax" som likt "Shunon" är en hiphop/poplåt med latinoinfluenser.

Suzi P sjöng mycket hemma, fast till en början bara bakom stängda dörrar. För drygt två år sedan pushade systern Suzi att sjunga i en livesändning på Facebook när idolen Linda Pira gick online. Först efter Lindas uppmuntran tog Suzi steget och vågade lägga upp sina covers. Hon blev en av de första tjejerna som gjorde rap covers på Instagram och ordet spred sig snabbt bland hiphop-eliten. Idag har Suzi kontakt med flera av dem och har även gästat flera live på scen, däribland Cherrie.

"Flax" är skriven av Suzi P själv och producerad av Can ”Stress” Canatan.

FÖLJ Suzi P:
Snapchat: @suzi_swagiee