Youtubesuccén The Axis of Awesome till Sverige i oktober

Youtubesuccén The Axis of Awesome till Sverige i oktober

Över 11 miljoner har sett humorgruppen The Axis of Awesome moderna klassiker ”4 Chord Song” på Youtube. I klippet visar bandet med stor musikalisk skicklighet och en god portion humor hur mer eller mindra alla låtar som skrivits bygger på fyra ackord. Nu presenterar RAW Comedy stolt The Axis of Awesome i Sverige och Norge. För första gången gästar humorgruppen Skandinavien och uppträder i Malmö, Göteborg, Stockholm och Oslo.

Australienska humorgruppen The Axis of Awesome har de senaste åren gjort succé både på nätet och runt om i världen med sin musikaliska humor. På comedyfestivalen The Fringe i Edinburgh sålde de i år ut samtliga föreställningar och kammade hem fullpottsrecension på fullpottsrecension. Förra året vann de ”Time Out Award” för bästa australienska akt på Sydney Comedy Festival och ett av de tyngsta priserna på Melbourne International Comedy Festival.

På scen bjuder The Axis of Awesome på en fantastisk blandning av comedy och musik. För närmare bekantskap med deras enastående talanger rekommenderas följande klipp:

The 4 Chord Song http://www.youtube.com/watch?v=QpB_40hYjXU

Valsatir: http://www.youtube.com/watch?v=ND4bjDqE45k&feature=related

Gruppens egen OS-pepp: http://www.youtube.com/watch?v=zf1E9-VL7KE&NR=1

Songs to sing along to: http://www.youtube.com/watch?v=8xUBdGR-z08

Turné hösten 2010:

26 oktober Göteborg, Konserthuset
Biljetter på gso.se eller 031-7265310

27 oktober, Malmö, Luftkastellet
Biljetter på ticnet.se

29-30 oktober, Stockholm, RAW Comedy Club på Maxim
Biljetter på ticnet.se

31 oktober , Oslo, Folketeateret
Biljetter på billettservice.no

Intervjuer
Nästa vecka finns det möjlighet att göra telefonintervjuer med The Axis of Awesome inför deras Skandinavienbesök. Vänligen meddela intresse senaste fredag 17 september till helena@iles.se.

Om RAW Comedy

Om RAW Comedy

RAW Comedy är en av Sveriges främsta standup-arrangörer. Vid sidan om standup-klubbar på Maxim i Stockholm gör RAW Comedy även standup-showen RAW för Kanal 5, turnén RAW Comedy Club Live och humorkryssningen RAW Comedy Cruise. RAW grundades av Mårten Andersson 2004 och är idag en etikett på Sony Music. För mer information om RAW Comedy: www.rawcomedy.se.