Valentin och Sam ska cykla runt jorden till förmån för SOS Barnbyar.

Valentin och Sam cyklar jorden runt till förmån för SOS Barnbyar

Den 1 februari kommer cykelduon Valentin och Sam påbörja ett långt äventyr där de under fyra års tid ska cykla jorden runt. En sträcka som motsvarar ca 6200 mil, genom samtliga kontinenter förutom Antarktis. I samband med detta har de valt att starta en egen insamling för SOS Barnbyar, med målet att samla in totalt 200 000 kr.

“The Mighty Ride” som duon valt att kalla resan startar från Zinkensdamm IP den 1 februari. På plats kommer vänner, familj och press kunna vinka av dem innan den långa resan påbörjas.

Såhär beskriver duon själva resan:

”Under vår jorden runt cykelresa vill vi inte bara utforska världen utan också göra den lite bättre för dem som är mest utsatta: barn.

Medan vi trampar genom regn, snö, öken, gudsförgätna byar och tätt bebodda metropoler vill vi nå ut med vårt budskap till så många som möjligt. Vi är tacksamma för att ha den här enastående möjligheten att ens påbörja äventyret och stödja den framtida generationens uppväxt i kärlek och trygghet.

Varje donation gör skillnad och pengarna går oavkortat till den plats i världen där de bedöms vara mest nödvändiga.”

Vi ser fram emot att följa den spännande resan och är glada över att kunna meddela att vår företagspartner Stadium valt att gå in och sponsra Valentin och Sam med en del kläder och utrustning.

Här kan du läsa mer om resan.

Här kan du bidra till Valentin och Sams insamling.