Kerstin på väg att dela ut sin del av Kundmiljonen till Vittangi SK

Kerstin ger sin del av Kundmiljonen till Vittangi SK

Med Kundmiljonen vill vi ge våra kunder möjlighet att vara delaktiga och påverka vårt arbete med att göra våra orter och samhällen bra att bo, verka och leva i. Föreningslivet på orten är viktigt för människorna och hela samhället, och det är Vittangi SK ett riktigt bra exempel på.

Nu är det din tur Kerstin!

Kerstins motivering
Vittangi SK är en aktiv förening i en relativt liten by där alla är välkomna! VSK har jobbat en hel del med integration genom att få med sig nyanlända barn och ungdomar i träning. Föreningen har samlat in träningsskor, skidor, pjäxor och annan utrustning för att kunna låna ut och därmed erbjuda fler en samvaro och ett aktivt liv. I föreningen finns en mängd olika aktiviteter för alla åldrar, bl.a. skidor, badminton, fotboll, gruppträning, tipsrunda och gym. När gymmet på vårdcentralen la ner sin verksamhet tog VSK på sig att starta ett gym och skapade en gymsektion. Intresset är väldigt stort och nu bygger de upp gymmet (och muskler) och kan utöka öppettiderna allt eftersom.

VSK anordnar också Kopparrajden - en skidtävling som firar 50 år under 2018. För att kunna genomföra denna tävling krävs många ideella funktionärer och eldsjälar och det är föreningen bra på att hitta. VSK gör Vittangi till en attraktiv by att bo i och det är många yngre familjer som flyttar hem igen, för att leva och bo här.

Vittangi SK andas positivitet, engagemang, nytänkande, drivkraft, eldsjälar och familjekänsla. VSK är en förening som jag är stolt medlem i!

Om Vittangi SK
Vittangi SK fyller 60 år 2019 och det kommer att firas under hela årer. Vittangi SK är en stor förening i en liten by skulle man kunna säga, och man sätter samvaro och gemenskap under trevliga former högt. Sedan tidigare finns tydliga policys för bl.a fair play, ledarskap och antidoping och under 2018 startades ett arbete med att ta fram en verksamhetsplan som ska hållas levande. Det uppdrag som föreningen enades om var: "Vi skapar hälsa, glädje och gemenskap för alla som vill vara med och ha kul!" Och att verksamheten är för ALLA är inget föreningen bara säger. När det gäller barn och ungdomar så tas det ingen annan avgift för deras aktiviteter förutom medlemsavgiften på 100 kr/år. - Det ska inte hänga på ekonomin om en liten kille eller tjej vill vara med på Skidkul t.ex., säger Harriet Linghall på VSK.

Arrangemang som anordnas under ett år:

• Sportstugan öppen under sportlovet
  • Kopparrajden
  • Tipsrundor hela maj månad
  • Vittangirundan på cykel
  • Loppmarknad
  • 6 juniloppet (löpning)
  • Mellanälvsloppet (75 km cykling)
  • Träningsdag
  • Adventsbasar
  • Medlemsfest

I dagsläget går föreningen och väntar på att sporthallen ska bli färdigrenoverad så att de kan köra igång med verksamheten.

Stort GRATTIS säger vi till VIttangi SK och till vår kund Kerstin Stridsman!

Se filmen om när Kerstin delar ut sin del av Kundmiljonen till Vittangi SK:

Anneli Sjömark

Presskontakt Marknadschef 0911 - 23 13 59