Lars-Olof Vallgren ger sin del av Kundmiljonen till Kalix ryttarförening. Med på bilden är föreningens ordförande Maria Tjärnström och Lisa  Myrevik Sparbanken Nord.
Lars-Olof Vallgren ger sin del av Kundmiljonen till Kalix ryttarförening. Med på bilden är föreningens ordförande Maria Tjärnström och Lisa Myrevik Sparbanken Nord.

Lars-Olof ger sin del av Kundmiljonen till Kalix ryttarförening

Med Kundmiljonen vill vi ge våra kunder möjlighet att vara delaktiga och påverka vårt arbete med att göra våra orter och samhällen bra att bo, verka och leva i. Verksamheter som Kalix ryttarförening, som skapar meningsfull fritid och där alla är välkomna är ett bra exempel på detta. Nu är det din tur Lars-Olof!

Lars-Olofs motivering
Jag vill uppmuntra och bidra till att barn och ungdom får lära sig rida och handha häst. Även de med funktionshindrade är välkomna. Kalix ryttarförening är öppet för vem som helst, oavsett kön, ålder och bakgrund.

Om Kalix ryttarförening
Föreningen bildades 1980 och har idag 12 ridskolehästar. Ungefär lika många hyr stallplats till egna hästar. KRF har ridlektioner 5 dgr/veckan med totalt 25 ridgrupper. Föreningen anordnar också kurser och läger för alla nivåer, handikappridning samt arrangemang och tävlingar året om. Föreningen finns till för alla som vill lära sig rida, genom att erbjuda kvalicifierad rid- och hästutbildning. Föreningen skriver att "hos oss får alla lära sig ta ansvar på ett naturligt sätt" samt att "vistelsen i stallet och ridningen främjar psykiskt och fysiskt välbefinnande." KRF är inte bara en ridskola utan fungerar även som en fritidsgård, öppet året om alla dagar.

Källa: www.krfkalix.se

Nu får Kalix ryttarförening 25 000 kr till sin verksamhet och vi säger stort GRATTIS till föreningen och Lars-Olof Vallgren!

Se filmen från utdelningen:

Anneli Sjömark

Presskontakt Marknadschef 0911 - 23 13 59