Välkommen till Good Morning 2020 - mötesplatsen där de goda idéerna föds

På onsdag samlas över 600 deltagare på Good Morning 2020, Skandinaviens största entreprenörskapsevent under Global Entrepreneurship Week. Eventet arrangeras av Stockholm School of Entrepreneurship (SSES) på Grand Hôtel och är ett exempel på den interdisciplinära trenden. Deltagarna kommer från olika bakgrund och vitt skilda branscher, vilket bådar för att många goda idéer ska födas på onsdag.

Trenden kring interdisciplinära samarbeten och initiativ handlar om att man idag har kommit till insikt om att de mest konstruktiva, genomgripande och framgångsrika idéerna föds genom att entreprenörer och tänkare från till synes vitt skilda områden möts för att dela med sig av sina kunskaper för att vidareutveckla eller kreera nya idéer.

– På Good Morning 2020 möts entreprenörer, start-upföretag, investerare med studenter och ledare från några av Sveriges största företag. Det är den här mixen av intressanta deltagare vi är stolta över, eftersom vi tror på idén om att sammanföra människor från olika discipliner för att skapa en kreativ mötesplats, säger Marie Sundström, projektledare för Good Morning 2020 från SSES.

Good Morning 2020 handlar om entreprenörskap, innovation och framtidstrender och har en imponerande talarlista som är lika interdisciplinär som publiken. Här ser vi entreprenören, indie filmregissören, arkitekten, riskkapitalisten och professorn på samma scen. Tanken är att publiken ska få inspiration från oväntade källor och börja tänka i nya banor genom att lyssna på någon som inte representerar den egna branschen. Allt för att fortsätta vara konkurrenskraftig och stå bättre rustad för framtiden.

Biljetterna till Good Morning 2020 är slutsålda, men pressen är välkommen att bevaka eventet. För presspass, kontakta: Marie Sundström, SSES, marie.sundstrom@sses.se, 0734-03 52 94.

Hela programmet och talarlistan finns på www.goodmorning.se.