Hövding och Stadium tar nästa gemensamma steg

Nu tar företaget Hövding nästa steg för att nå ut och skydda så många cyklister som möjligt. I ett nytt samarbete med Stadium, kommer Hövding att finnas i tio av den stora sportkedjans butiker under våren.

- Stadium ser en potential i Hövding och vill erbjuda det senaste inom hjälmar som del av vår mission att aktivera världen. Det är en unik produkt som dessutom är utvecklad i Sverige. Redan i december tog vi in produkterna i vårt online-sortiment, vilket blev en succé hos både medarbetare och kunder. Därför kommer vi nu lagom till att cykelsäsongen trampar igång, även att erbjuda dem i utvalda fysiska butiker, säger Tomas Främberg, Buying Director på Stadium.

Det finns idag cirka 90 000 Hövdingar ute i trafiken och mer än 2 200 olyckor är registrerade där Hövding har skyddat liv.

- Cyklismen växer i Sverige och vi märker att intresset för att köpa Hövding inte längre är ett storstadsfenomen. Med de stora sportkedjornas hjälp når vi ut bredare i landet. Det ska bli spännande att se utvecklingen när nu även Stadium tar in Hövding i sina butikshyllor, säger Per Ågren.

Hövding Sverige AB (publ) är sedan 2015 noterat på Nasdaq First North.
Västra Hamnen Corporate Finance AB är Hövdings Certified Adviser.

F
ör ytterligare information;
Hövding Per Ågren, Global Sales Director, tel. 040 23 68 68.
Angelica Larsson, PR och informationsansvarig Stadium, angelica.larsson@stadium.se, 070–580 39 31

Högupplösta bilder kan laddas ner här: www.mynewsdesk.com/se/hovding