Ny Head of Agency på Stadium

Rachel Stenudd har tillträtt som ny Head of Agency på sportkedjan Stadium. Rachel kommer närmast från en liknande position på Oriflame.

– Med ett aktivt intresse, norrländskt lugn och imponerade erfarenhet, både internationellt och kommersiellt, blev Rachel vårt förstahandsval i en omfattande rekryteringsprocess. Vi är enormt glada för att hon nu är på plats för att bygga upp vår framtida inhouse-avdelning i Solna och jag ser fram emot att sparras i såväl löparspåret såsom i mötesrummet, säger Pino Roscigno, Commercial and Brand Director Stadium.

Rachel har ett förflutet inom apoteksbranschen och har de senaste sju åren arbetat på Oriflame där hon nyligen lämnade positionen som inhouse-ansvarig. Med traillöpning, mountainbikecykling och skidåkning delar Rachel Stadiums engagemang kring en aktiv livsstil. Både Stadium och Rachel förbereder sig också inför världens största terränglopp senare i år.

– Det är givetvis mycket nytt men jag känner mig väldigt peppad på jobbet. Jag ser fram emot att ta inhouse-gänget till nästa nivå och att få bidra till att inspirera fler till ett aktivt liv. Förhoppningen är att få med så många som möjligt internt till höstens Lidingölopp, säger Rachel Stenudd, nytillträdd Head of Agency Stadium.

Rachel tillträdde strax innan julledigheten och ansvarar för ide och produktion för både strategisk och taktisk marknadsföring på samtliga Stadiums marknader och kanaler.

Tre frågor till Rachel

Hur ser en typisk semester ut för dig?
Varje sommar inleds med en vecka i Åre med multisport för hela familjen. Sedan åker vi runt med bilen fullpackad med cyklar och diverse prylar, gärna till Norge eller norrut. På vintern åker vi skidor och däremellan utmanar vi varandra att röra på oss i alla möjliga former.

Vad tränar du?
Mycket löpning, helst trail, men för stunden fokus på yoga för att bygga styrka och förbereda mig inför höstens Lidingölopp.

Längtar du tillbaka till Norrland?
Luleå erbjuder fantastisk natur och många möjligheter till ett aktivt liv utomhus vilket uppskattas av hela familjen när vi är på besök. Kan sakna ”riktig” vinter med ordentligt kyla och massor av snö.