Stadium bäst på service för tredje året i rad. Bild: ServiceScore

Stadium bäst på service för tredje året i rad

Sportkedjan Stadium är återigen vinnare enligt de svenska konsumenterna. Detta enligt ServiceScore som mäter hur servicenivån upplevs i butikerna.

När ServiceScore mätt hur svenska konsumenter upplever vilken service de får, är det Stadium som får de högsta omdömena i den serviceintensiva klassen ”Kläder/Sport/Mode”. 2019 blir därmed tredje året i rad som sportkedjan vinner, även 2018 och 2017 ansåg de svenska konsumententerna att Stadium var bäst på service.

– Tillsammans med alla fantastiska säljare runt om i landet strävar vi efter att alltid ge bästa möjliga service i syfte att inspirera fler till ett liv i rörelse. För oss är service A och O, och någonting vi arbetar målinriktat med genom interna utbildningar, uppföljningar och ständig utveckling. Att vi återigen får denna utmärkelse gör oss givetvis både stolta och glada, säger Daniel Löfkvist, Country Manager Stadium Sverige.

ServiceScore har genomfört undersökningen för åttonde året i rad och utsett de bästa företagen, myndigheterna och organisationerna i totalt 22 branscher. Nomineringarna bygger på svaren från en riksrepresentativ undersökning där över 3300 personer i åldrarna 18-79 år har svarat. Mer information om ServiceScore http://servicescore.se/.