Fler kända ansikten i Stadiums nya kampanj

Fler kända ansikten i Stadiums nya kampanj

Sveriges största sportkedja Stadium välkomnar hösten med en ny kampanj för att presentera sitt sortiment av ytterplagg. Kampanjen frontas av de välkända modellerna Vicky Andrén och Viggo Jonasson.

Den 20 september inleder Stadium jackkampanjen Love the Season! Kampanjens ansikte utåt är supermodellen Vicky Andrén som har en lång och framgångsrik internationell modellkarriär bakom sig och det unga modellstjärnskottet Viggo Jonasson. Förutom dessa två medverkar även vanliga okända personer för att visa på Stadiums mångsidighet och bredd.

– Med Love the Season! vill vi lyfta fram vårt stora utbud och kunnande inom funktion. Vi har jackor som passar alla oavsett väder och storlek på plånboken, säger Lars-Johan Strand på Stadium.

Kampanjen kommer att gå i TV, print och online. Teamet bakom kampanjen är Stadium Communications och designstudion Frankenstein. För stillbild/film står Axel Lindahl och stylist är Naomi Itkes. Kampanjen pågår till den 11 november.

Tidigare i år knöt Stadium till sig flera stora namn inom träning och mode för att medverka i höstens Training-kampanj. Medverkar gör Aftonbladets modeprofil Sofi Fahrman, Cafés träningsbloggare Kalle Zackari Wahlström, världsmästaren i proffsboxning Frida Wallberg och mammatränaren Olga Rönnberg.

Vicky Andrén
Född 1982 i Stockholm. Bland annat omslag på Damernas Värld och Vogue Italia samt kampanjer för Filippa K och Roberto Cavalli.

Viggo Jonasson
Född 1990 i Stockholm. Bland annat omslag för Numéro Homme och Vogue Italia samt kampanjer för H&M, Uniqlo.

Länk till filmen: http://www.youtube.com/watch?v=m4kX2pKoYlU&list=UU3ktcFHMXZ_AzPYIsFfpvSg&index=1&feature=plpp_video

För mer information, vänligen kontakta:
Petra Sjöstrand, Presskontakt Stadium
Telefon: 0709-53 47 60
E-post: petra.sjostrand@stadium.se

Stadium är Sveriges största sportkedja med ca 120 butiker i Sverige, Danmark, och Finland. I företaget ingår även specialkoncepten Stadium Ski, Stadium Outlet och dotterbolagen Stadium Promotion och Stadium Sports Camp (svb). I koncernen arbetar cirka 3 000 personer och omsättningen 2010/2011 var ca 4,5 miljarder exkl moms. Företaget ägs av bröderna Ulf och Bo Eklöf med familjer samt Ikano S/A (25%). Stadium vill inspirera till ett aktivt, roligt och hälsosamt liv. www.stadium.se