Get Ready - Stadium lanserar kampanj med Tärna IK Fjällvinden

Get Ready - Stadium lanserar kampanj med Tärna IK Fjällvinden

I Stadiums nya jackkampanj Get Ready, för höst/vinter 2013, samarbetar sportkedjan med världens bästa alpina förening, Tärna IK Fjällvinden från Tärnaby. Flera kända och framgångsrika profiler som Ingemar Stenmark, Anja Pärson, Stig Strand och Jens Byggmark, har fostrats i klubben som har satt den svenska alpina skidåkningen på världskartan.

Vinterhalvåret är en viktig period för Stadium som återförsäljare av vinterkläder och sportmode. Syftet med kampanjen Get Ready, där medlemmar i Tärna IK Fjällvinden agerar modeller, är att presentera höstens breda sortiment med högkvalitativa och funktionella jackor. Stadium vill med hjälp av äkta, sportiga och inspirerande människor förstärka kampanjens budskap Get Ready.

– Vi valde att samarbeta med Fjällvinden för att visa att Stadium har sportiga jackor för hela familjen och att vi inte tillåter höstrusk och minusgrader att sätta stopp för ett aktivt utomhusliv. Konsumenter i alla åldrar besöker oss årligen för att inhandla vinterkläder och därför var det viktigt för oss att involvera allt från aktiva ungdomar till äldre funktionärer i kampanjen. Stadium vill även hylla alla de som i det tysta arbetar ideellt i föreningar, säger Ebba Seidlitz, PR- och informationsansvarig på Stadium.

Reklamkampanjen kommer att gå i TV, print och online från och med idag, den 19 september, fram
till den 17 november.

Get Ready är framtagen av Stadium Inhouse tillsammans med kreatör Gustaf Törling, fotograf Peter Gehrke och produktionsbolaget Adamsky.

Stadium är Sveriges största sportkedja med cirka 140 butiker i Sverige, Danmark och Finland. I koncernen ingår dessutom specialkoncepten Stadium Ski och Stadium Outlet samt dotterbolaget Stadium Sports Camp (svb). Koncernen har cirka 3 000 anställda och omsättningen 2011/2012 var cirka 5,8 miljarder kronor inklusive moms. Företaget ägs av bröderna Ulf och Bo Eklöf med familjer samt Ikano S/A. Stadium vill inspirera till ett aktivt, roligt och hälsosamt liv. www.stadium.se.