Linda Palmgren

Linda Palmgren tar plats i Stadiums styrelse

I oktober tillträder Linda Palmgren som styrelseledamot i Stadium Groups styrelse. Med hennes kompetens och erfarenhet inom främst det digitala medielandskapet vill företaget fortsätta att utmana sig själva och branschen.

– Linda har bred kompetens kring dagens medielandskap och dessutom lång erfarenhet från affärsutveckling och ledarskap. Det känns jättekul att välkomna henne i Stadium Groups styrelse från och med i oktober, säger Stadium Groups styrelseordförande Birger Lund.

Linda Palmgren lämnade nyligen sin roll på United Influencers och har innan dess arbetat med dels kommersiell radio och inom reklambranschen.

– Linda har erfarenhet från att kommunicera med olika kundgrupper på nya, spännande sätt och kommer genom sin erfarenhet att berika vårt lag med värdefull kompetens, säger Karl Eklöf, vd Stadium Group.

– Jag har länge varit imponerad av Stadium som är ett mycket spännande bolag med resultatorienterad kultur, starka värderingar och ett inom retail ledande hållbarhetsarbete. Det är inspirerande och mycket hedrande att ta plats i styrelsen. Jag ser mycket fram emot att bidra till bolagets fortsatta utveckling, säger Linda Palmgren, tillträdande styrelseledamot Stadium Group.

Linda Palmgren tillträder som styrelseledamot på Stadium Group i oktober 2018. Övriga ledamöter är förutom grundarna Ulf och Bo Eklöf samt nuvarande vd Karl Eklöf även Jesper Schmidt, Christel Kinning och ordförande Birger Lund.

Stadium är Sveriges största sportkedja och med koncepten Stadium, Stadium Outlet och Stadium Pulse har företaget cirka 170 butiker i Sverige, Finland och Tyskland. I koncernen ingår dessutom Stadium Sports Camp (svb) som är Sveriges största sportläger. Koncernen har cirka 3 800 anställda och omsättningen 2016/2017 var cirka 5,3 miljarder kronor exklusive moms. Företaget ägs av bröderna Ulf och Bo Eklöf med familjer samt Ikano S/A. Stadium vill inspirera till ett aktivt liv för alla. www.stadium.se.