Stadium och Expressen lanserar tränings-programmet Get Started

Stadium och Expressen lanserar tränings-programmet Get Started

I det nya webb tv-programmet Get Started får vi följa med när profilerna Marie Serneholt och Musse Hasselvall hjälper sex stycken deltagare att nå sina träningsmål. Programmet har producerats av Hard Hat Media och kommer att sändas på Expressen TV under hösten med start idag fredag.

Innan sommaren gick sportkedjan Stadium ut med en annons på sociala medier där deras följare fick möjligheten att ansöka om att delta i programmet. I sex avsnitt under hösten kommer deltagare coachas av professionella tränare för att uppnå sina träningsmål. Artisten och programledaren Marie Serneholt och kampsportaren Musse Hasselvall leder programmet som sänds på Expressen TV med start idag, fredag den 5:e september och sex veckor framåt.

–  Get Started är ett nytt format för Stadium och det ska bli både roligt och spännande att följa deltagarna under hösten. Syftet med programmet är att hjälpa och motivera deltagarna att nå sina träningsmål och inspirera tittarna till en sund och aktiv livsstil, något som Stadium alltid strävar efter, säger Ebba Seidlitz, PR-chef på Stadium.

Under programmets gång lanserar Stadium även en tävling på Instagram(@stadium_jointhemovement) där följarna kan utmana Marie Serneholt i olika träningsövningar. För att delta i tävlingen lägger man upp en bild eller film på Instagram med hashtagen #getstarted. Tävlingen pågår under fyra veckor och priserna är presentkort på Stadium samt ett större slutpris. Läs mer om tävlingen och se första delen i tv-serien på http://www.stadium.se/get-started.

Stadium är Nordens största sportkedja med cirka 150 butiker i Sverige, Danmark och Finland. I koncernen ingår dessutom specialkoncepten Stadium Ski och Stadium Outlet samt dotterbolaget Stadium Sports Camp (svb). Koncernen har cirka 3 200 anställda och omsättningen 2012/2013 var cirka 6,1 miljarder kronor inklusive moms. Företaget ägs av bröderna Ulf och Bo Eklöf med familjer samt Ikano S/A. Stadium vill inspirera till ett aktivt, roligt och hälsosamt liv. www.stadium.se.