Stadium ökar takten med tre nya butiksöppningar samma dag

Sportkedjan Stadium ökar sin expansionstakt med tre nya butiksöppningar som alla äger rum på torsdag, den 25 oktober. Med öppningar i Ringen på Södermalm i Stockholm, Emporia i Malmö samt Stadium Outlet i Hemlingby Gävle breddar Stadium sin närvaro ytterligare på den svenska marknaden.

– Alla tre öppningar är på strategiskt viktiga platser. Intresset för träning fortsätter att öka och förhoppningsvis kommer dessa öppningar att ytterligare motivera folk att komma igång med sin träning samt inspirera dem som redan kommit en bit på väg, säger Petra Sjöstrand, PR-ansvarig för Stadium.

Stadium-butiken i köpcentrumet Ringen blir kedjans första butik på Södermalm och den femte butiken i Stockholms innerstad. Butikens totala yta är 1700 kvadratmeter och Stadium ser fram emot att ta Söderborna på pulsen.

– Vi vet att söderborna är riktigt duktiga på både sport och mode och därför känns öppningen på Södermalm självklar på flera plan. Med tanke på att vi är huvudsponsor för Midnattsloppet och att tränings- och modeintresset ligger på topp hoppas vi att vår nya butik i Ringen blir områdets självklara handelsplats för sport och sportmode, säger Petra Sjöstrand.

Butiksöppningen i Emporia i Malmö är Stadiums 18:e i södra Sverige. Emporia är ett helt nytt köpcentrum i stadsdelen Hyllie och ligger intill Malmö Arena och Malmömässan. Totalytan är 1443 kvadratmeter och invigningsceremonin för hela centrat sker klockan 12.00 (den 25 oktober).

Samma dag öppnar även Stadium sitt 15:e Outlet-koncept i Sverige. Denna gång i Gävle, i det nya handelsområdet Hemlingby där även lågprisaktörer som Rusta, Ö&B och Jysk finns representerade. Konceptet innebär att butiken erbjuder 40-70 % lägre priser på sortimentet som består av både Stadiums egna varumärken, samt internationella storvarumärken som Adidas, Nike, Reebok, Champion, Puma med flera. Butiken är 1500 kvadratmeter och portarna slår upp klockan 09.00 (den 25 oktober).

För mer information, vänligen kontakta;
Petra Sjöstrand, Presskontakt Stadium
Telefon: 0709-53 47 60
E-post: petra.sjostrand@stadium.se

Stadium är Sveriges största sportkedja med ca 120 butiker i Sverige, Danmark, och Finland. I företaget ingår även specialkoncepten Stadium Ski, Stadium Outlet och dotterbolagen Stadium Promotion och Stadium Sports Camp (svb). I koncernen arbetar cirka 3 000 personer och omsättningen 2010/2011 var ca 4,5 miljarder exkl moms. Företaget ägs av bröderna Ulf och Bo Eklöf med familjer samt Ikano S/A (25%). Stadium vill inspirera till ett aktivt, roligt och hälsosamt liv. www.stadium.se