Stadium Outlet öppnar i Luleå

Torsdag 24 november öppnar Stadium ytterligare en ny Outlet-butik, denna gång på Storheden i Luleå. Butiken är på 1500 kvm och ligger i en nybyggd fastighet tillsammans med Media Markt och Hööks.

De senaste åren har utvecklingen av lågpriskonceptet med Outlet-butiker varit mycket positivt för sportkedjan och man väljer nu att satsa vidare. Det var för två år sedan som den första Stadium Outlet-butiken öppnade i eget namn, i Örebro. Tidigare hade man lågprisbutiker under namnet Sports Outlet och de befintliga butikerna konverterades successivt till Stadium Outlet med ett helt nytt butikskoncept. Lagom till jul i år kommer det att finnas 12 etablerade Outlet-butiker i Sverige.

Sortimentet består av både Stadiums egna och kända varumärken som Adidas, Nike, Reebok, Champion, Puma etc.

– Stadium Outlet är Stadiums eget lågprisalternativ där man kan handla sport för upp till 70 % lägre priser, vi är enormt stolta över den positiva utveckling vi har, säger Anders Bejsy, VD för Stadium Outlet.

Stadium Outlet planerar för fler öppningar under våren 2012. Butikerna finns idag på följande orter: Arlanda, Arninge (Täby), Aspholmen (Örebro), Barkarby (Stockholm), Center Syd (Löddeköpinge), Halmstad, Linköping, Norrköping, Nyköping, Sälen och Västerås.

Stadium Outlet i Luleå öppnar kl 09.00 på torsdag den 24 november.

För mer information:

Petra Sjöstrand, Presskontakt Stadium, 0709-53 47 60, petra.sjostrand@stadium.se

Anders Bejsy, VD Stadium Outlet, 0706-58 44 01, anders.bejsy@stadium.se

Stadium är Sveriges största sportkedja med ca 120 butiker i Sverige, Danmark och Finland. I koncernen ingår dessutom specialkoncepten Stadium Ski, Stadium Outlet samt dotterbolagen Stadium Promotion och Stadium Sports Camp (svb). Koncernen har cirka 3 000 anställda och omsättningen 2009/2010 var ca 5,3 miljarder ink moms. Företaget ägs av bröderna Ulf och Bo Eklöf med familjer samt Ikano S/A (25%). Stadium vill inspirera till ett aktivt, roligt och hälsosamt liv. www.stadium.se.