Stadium Outlet öppnar i Norrköping och Linköping

Stadium Outlet öppnar i Norrköping och Linköping

På torsdag 27 oktober öppnar Stadium ytterligare två nya Outlet-butiker, på Ingelsta i Norrköping och Tornby i Linköping. De senaste åren har utvecklingen av lågpriskonceptet varit mycket positivt för sportkedjan och man väljer nu att satsa vidare. Det var för två år sedan som den första Stadium Outlet-butiken öppnade i eget namn, i Örebro. Tidigare hade man lågprisbutiker under namnet Sports Outlet och de befintliga butikerna konverterades successivt till Stadium Outlet med ett helt nytt butikskoncept. Till jul finns 12 etablerade butiker i Sverige.

Sortimentet består av både Stadiums egna och kända varumärken som Adidas, Nike, Reebok, Champion, Puma etc.

-          Stadium Outlet är Stadiums eget lågprisalternativ där man kan handla sport för upp till 70% lägre priser, vi är enormt stolta över den positiva utveckling vi har, säger Anders Bejsy, VD för Stadium Outlet.

Stadium Outlet öppnar även i Luleå 24 november. Butikerna finns idag på följande orter: Arlanda, Arninge (Täby), Aspholmen (Örebro), Barkarby (Stockholm), Center Syd (Löddeköpinge), Halmstad, Nyköping, Sälen och Västerås.

Stadium Outlet i Norrköping och Linköping öppnar kl 09.00 på torsdag.

Stadium är Sveriges största sportkedja med ca 120 butiker i Sverige, Danmark och Finland. I koncernen ingår dessutom specialkoncepten Stadium Ski, Stadium Outlet samt dotterbolagen Stadium Promotion och Stadium Sports Camp (svb). Koncernen har cirka
3 000 anställda och omsättningen 2009/2010 var ca 5,3 miljarder ink moms. Företaget ägs av bröderna Ulf och Bo Eklöf med familjer samt Ikano S/A (25%). Stadium vill inspirera till ett aktivt, roligt och hälsosamt liv.
www.stadium.se.