Zlatans A-Z utvidgar samarbetet med Stadium

Pressmeddelande   •   Nov 16, 2016 08:55 CET

I samband med att Stadium tidigare i höst lanserade sitt nya butikskoncept Stadium Pulse blev sportkedjan först med att sälja Zlatans omtalade varumärke A-Z i fysisk butik. Tack vare den stora efterfrågan har Stadium beslutat att, från och med idag, även erbjuda produkterna online samt i 15 utvalda Stadiumbutiker runt om i landet.

– Efter lanseringen av Stadium Pulse har vi märkt att många kunder efterfrågar A-Z i våra lokala Stadiumbutiker. Därför tycker vi att det känns extra roligt att från och med idag exklusivt kunna ge fler sportentusiaster möjligheten att få tag i plaggen – oavsett var man bor, säger Mattias Johansson, Sverigechef Stadium.

I och med försäljningsstarten på Stadium Pulse blev Stadium den första och exklusivt utvalda återförsäljaren av A-Z i fysiska butiker på den svenska marknaden. Även om A-Z fortsatt kommer att finnas på Stadium Pulse, kommer sortimentet att skilja sig något gentemot produkterna som finns att köpa online och i Stadiums lokala butiker.

– På Stadium Pulse fokuserar vi fortsatt på att sälja A-Z-produkter för män som vill leva en sportig livsstil. Utöver detta kommer vi online och i våra 15 utvalda butiker dessutom kunna erbjuda kläder för junior, vilket vi tycker känns extra kul, fortsätter Mattias Johansson.

Produkterna från A-Z kommer att finnas tillgängliga online på Stadium.se från och med tisdag kväll den 15 november, samt i utvalda Stadiumbutiker i Stockholm, Uppsala, Göteborg, Helsingborg och Malmö från och med torsdagen den 17 november. För mer information om inköpsställen, öppettider eller om sportmärket A-Z, besök www.stadium.se

Stadium är Sveriges största sportkedja och med koncepten Stadium, Stadium Outlet och Stadium Pulse har företaget cirka 170 butiker i Sverige, Finland och Tyskland. I koncernen ingår dessutom Stadium Sports Camp (svb) som är Sveriges största sportläger. Koncernen har cirka 3 200 anställda och omsättningen 2014/2015 var cirka 6,6 miljarder kronor inklusive moms. Företaget ägs av bröderna Ulf och Bo Eklöf med familjer samt Ikano S/A. Stadium vill inspirera till ett aktivt liv för alla. www.stadium.se.

Kommentarer (0)

Kommentera

By submitting the comment you agree that your personal data will be processed according to Mynewsdesk's <a href="http://www.mynewsdesk.com/se/about/terms-and-conditions/privacy_policy">Privacy Policy</a>.