Stena Fastigheter Malmö hyr ut till Vintagekedjan Beyond Retro

350 kvm vintage och amerikansk second hand väntade kunderna när Beyond Retro öppnade dörrarna till sin första butik i Malmö igår, i gallerian Mitt Möllan vid Möllevångstorget.

- Vi vill prova något annat i Malmö, en butik där vi säljer ut vintage och second hand till mini-priser. Något som kan passa de många studenter som bor och lever i Malmö och Lund, men också alla bargain hunters som vill göra riktiga fynd, säger Anna Svensson, pressansvarig på Beyond Retro.

Inför invigningen var butikslokalen förvandlad till ett vintageparadis, stämningen var hög och butiken fylld av kunder under kvällen.

- Vi är mycket glada över att Beyond Retro väljer att etablera sig i Malmö och välkomnar dem som hyresgäster till Mitt Möllan. Beyond Retro bidrar till att ytterligare förstärka Mitt Möllan som en inspirerande mötesplats på framväxt där färgstark mat och alternativa butiker blandas med konst och kreativa kontor, säger Unni Sollbe, VD Stena Fastigheter Malmö.

Förutom butiksgallerian med alternativa butiker och food court huserar Mitt Möllan bl a formgivare, musiker, matkreatörer, skräddare och risografer. Utrymme ges även för tillfälliga utställningar och samarbeten med fotoskolor, musikorganisationer, filmteam och modeskapare.

För mer information, var god kontakta:
Unni Sollbe, VD, Stena Fastigheter Malmö AB, telefon: 075 24 15 315