Noha el Hamoui och Kin Lok Lee jobbar som influencers på Stena Fastigheter Malmö i sommar.

Stena Fastigheter Malmö anställer ungdomar som influencers

Varje år anställer Stena Fastigheter Malmö 100 sommarjobbare mellan 16 och 20 år som bor i våra fastigheter. Under sommarmånaderna arbetar de med inre och yttre skötsel av bostadsområdena. De rensar rabatter, målar, städar källarförråd och plockar skräp, allt för att bibehålla trivseln i kvarteren.

Nytt för i år är att vi har anställt tre ungdomar som ska jobba som influencers. Under perioden 24 juni till 15 juli berättar de om hur det är att sommarjobba på Stena Fastigheter. Följ dem och deras arbetskamrater på Stena Fastigheters Instagram-konto under #TjenaStena!

Våra influencers kommer även att rapportera från arrangemanget Sommar på Claesgatan. Hela sommaren pågår aktiviteter på Claesgatan, en av Malmö stads sommargator. Det blir gatuartistfestival, basketevent, odlingsdagar, e-sport och mycket annat. Två av Stenas sommarjobbare kommer dessutom att jobba heltid som ”Tusenkonstnärer på Claesgatan”. Deras uppgift är att arrangera event, ta hand om besökare och hitta utvecklingsmöjligheter.

­- Vi vill hjälpa ungdomar in på arbetsmarknaden. Ett sommarjobb hos oss ger en rad i deras CV och viktiga referenser. Men vi vill också dra nytta av ungdomarnas kunskap och erfarenheter. Därför anställer vi i år även influencers och tusenkonstnärer, säger Unni Sollbe, vd på Stena Fastigheter Malmö AB.

Sedan 2014 har Stena Fastigheter i Malmö, Göteborg och Stockholm tillsammans skapat 1 800 sommarjobb ­­- 300 sommarjobb varje år. Arbetena erbjuds ungdomar mellan 16 och 20 år i Stena Fastigheters bostadsområden i Sverige. Satsningen är en del av Stena Fastigheters relationsförvaltning, företagets metod för att skapa attraktiva kvarter där människor trivs och vill bo kvar länge.

Vill ni veta mer om Stena Fastigheters satsning på sommarjobb i Malmö? Eller vi ni kanske träffa våra sommarjobbare?

Kontakta vår relationsförvaltare:

Anna-Karin Wickström, relationsförvaltare