SASCHA BEETZ MAGNUSSON BLIR NY AMBASSADÖR FÖR STIFTELSEN CHOICE!

Stiftelsen Choice fortsätter sin satsning på ambassadörer. Nästa på tur är stylisten och influencern Sascha Beetz Magnusson, 27 år. Hon har varit Isabella Löwengrips stylist i över två år. Nu vill hon slå hål på myten om det perfekta livet på Instagram. Och delar med sig av sin egen psykiska ohälsa för att hjälpa andra

- "I våras hade jag mått dåligt i ett halvår utan att förstå varför. En dag kollade jag tillbaka på mina bilder från den perioden och det ser ut som jag levde livet, vilket jag gjorde till och från. Det jag gjorde var att dela det här med mina följare och berätta att på de här härliga bilderna ser mitt liv perfekt ut men i själva verket mådde jag relativt dåligt. Men ingen vill väl visa upp att man har en tuff period i sitt liv när Instagram svämmar över med perfekta bilder?"

Sascha kommer ursprungligen från Västervik och flyttade till Stockholm för 2 år sedan efter att ha fått drömjobbet på Löwengrip Invest. Drömjobbet hos den framgångsrika entreprenören Isabella Löwengrip, har gjort att hon har fått resa till platser som Paris, London, Cannes, New York, Shanghai och Sydney. Hennes uppgift är just att skapa de perfekta bilderna på sociala medier. Det var just efter en av de där glamorösa resorna som hon bestämde sig för att berätta för sina följare hur hon egentligen mådde:

- "Jag är inte så personlig på Instagram utan delar främst med mig av outfits och mina följare får en inblick i mitt jobb som stylist, men jag har aldrig fått så bra respons som när jag öppnade upp mig om psykisk ohälsa. Då förstod jag att vi pratar fortfarande inte tillräckligt om detta ämne, säger Sascha."

Sascha har fått en utbildning hos Stiftelsen Choice i frågor som rör alkohol, tobak och narkotika samt kring hur man förebygger psykisk ohälsa. Hennes målsättning som ambassadör är att öka kunskapen om psykisk hälsa bland unga och att få dem att prata mer om hur de mår.

Läs mer om Sascha Beetz Magnusson på Choices hemsida: https://www.stiftelsenchoice.se/sv/ambassador/

Läs mer om Choices arbete på: https://www.stiftelsenchoice.se/sv/

stiftelsenchoice.se | info@stiftelsenchoice.se | twitter.com/insamlingchoice facebook.com/insamlingsstiftelsenchoice | instagram.com/stiftelsenchoice

För frågor kontakta Robert Åkesson, 0707957198, robert@stiftelsenchoice.se eller Terese Isaksson, terese@stiftelsenchoice.se

• Skola

Insamlingsstiftelsen Choice är en ideell, icke vinstdrivande organisation som är politiskt och religiöst obunden. Tillsammans med läkar- och psykologstudenter arbetar stiftelsen med att förebygga psykisk ohälsa och alkohol-, narkotika- och tobaksbruk bland ungdomar och unga vuxna.

Stiftelsen Choice har rekryterat över 700 läkarstudenter och samarbetat med alla läkarprogram i Sverige. De senaste tio åren har över 35 000 skolelever fått undervisning om riskerna med narkotika, alkohol och tobak tack vare Stiftelsen Choice. Nu räknas stiftelsen till en av Europas främsta hälsoorganisationer och deras koncept nominerades så sent som i vintras till EU:s hälsopris.