Annette Carnhede - ny styrelseledamot i Stiftelsen Tryggare Sverige

Pressmeddelande   •   Feb 07, 2013 08:36 CET

Nu är det klart att Annette Carnhede blir ny styrelseledamot för den oberoende stiftelsen Tryggare Sverige. Annette har lång erfarenhet från sin roll som ordförande i fackförbundet ST, facklig hemvist för 90 000 statligt anställda.

Annettes erfarenheter från fackförbundet ST kommer tillföra Stiftelsen Tryggare Sverige mycket kunskap, inte minst eftersom många av ST:s medlemmar tillhör de yrkesgrupper som är mest utsatta för våld och hot i arbetslivet. Dessutom har Annette erfarenheter från kvinnojoursarbete som kommer tillföra stiftelsen ytterligare kunskaper om brott i nära relationer. Annette har även ett brett nationellt och internationellt kontaktnät.

- Jag känner stort engagemang för dessa frågor och ser fram emot att bidra till att utveckla Stiftelsen Tryggare Sveriges verksamhet, säger Annette Carnhede.

- Annette Carnhede har lång erfarenhet från sin roll som ordförande i fackförbundet ST, facklig hemvist för 90 000 statligt anställda. Annette har dessutom visat stort intresse för Stiftelsen Tryggare Sverige och stöttat oss under uppbyggnadsskedet, säger ordföranden Karl-Åke Pettersson, Stiftelsen Tryggare Sverige.

För ytterligare information
kontakta generalsekreteraren Magnus Lindgren, Stiftelsen Tryggare Sverige, magnus.lindgren@tryggaresverige.org, 08-29 20 00

Om Stiftelsen Tryggare Sverige

Stiftelsen Tryggare Sverige är en partipolitiskt och religiöst obunden NGO. Syftet är att förbättra hjälpen till brotts­drabbade och att främja utveck­lingen inom det brottsförebyggande området. Arbetet är inriktat på att erbjuda nya idéer, nya samverkansformer och nya lösningar.

Kommentarer (0)

Kommentera

By submitting the comment you agree that your personal data will be processed according to Mynewsdesk's <a href="http://www.mynewsdesk.com/se/about/terms-and-conditions/privacy_policy">Privacy Policy</a>.