Stiftelsen Tryggare Sverige inleder samarbete med mySafety

Pressmeddelande   •   Jun 23, 2014 08:59 CEST

Stiftelsen Tryggare Sverige inleder nu ett samarbete med säkerhetsföretaget mySafety som bland annat omfattar kunskapsutbyte och opinionsbildning.

- Tryggare Sverige gör idag en mycket värdefull insats i frågor kring brott och brottsoffer. Med mySafetys fokus på vardagssäkerhet är det ett perfekt partnerskap, säger Carl Johan Thorsell VD för mySafety.

Tryggare Sverige är en partipolitiskt och religiöst obunden NGO (non governemental organization) som drivs i form av en allmännyttig stiftelse av folkrörelsekaraktär. Organisationens syfte är att förbättra situationen för de som drabbas av brott.

Förutom ekonomiskt stöd från mySafety planerar de båda organisationerna en rad gemensamma insatser under hösten för att öka kunskap och engagemang inom olika områden som rör vardagssäkerhet.

- Målet med vårt samarbete är att stötta ett värdefullt arbete och genom samarbete bidra till ökad kunskap om viktiga frågor i vardagssäkerheten, exempelvis ID-stölder och hatbrott på nätet, säger Carl Johan Thorsell.

- Visionen är att Sverige ska vara ett av världens bästa länder att bo, vistas och verka i. Ett av hoten mot denna vision är brottslighetens utveckling. Det är glädjande att mySafety ansluter sig till arbetet för att göra verklighet av visionen, säger Magnus Lindgren generalsekreterare vid Stiftelsen Tryggare Sverige.

Kommentarer (0)

Kommentera