Tre frågor om brottsdrabbade till Moderaternas Ewa Thalén Finné

Under Almedalsveckan kommer Stiftelsen Tryggare Sverige varje dag att genomföra en utfrågning av en riksdagsledamot.

Kom och ät en glass från Äkta Gotland och var med när Ann Hellströmer, Stiftelsen Tryggare Sveriges Ombudsman för brottsdrabbade ställer tre frågor till Moderaternas Ewa Thalén Finné, justitieutskottet. Frågorna handlar om situationen för de som drabbas av brott i Sverige.

• Riksrevisionen redovisade nyligen en rapport som bl.a. visar att de som drabbas av brott i vårt land får vänta länge på att få ut sin brottsskadeersättning. Vad tycker Moderaterna om Stiftelsen Tryggare Sveriges förslag om att en del av ersättningen borde kunna betalas ut mycket tidigare?
        • Skolan är den vanligaste brottsplatsen för barn och unga. Hur vill Moderaterna arbeta för att öka säkerhet i skolan?
        • Flera nya undersökningar visar att det fortfarande finns stora brister i samhällets stöd till dem som drabbas av brott. Vad vill Moderaterna göra för att säkerställa att alla som drabbas av brott får hjälp, stöd och skydd?

Datum: Måndagen den 4 juli, kl. 17.00-17.30
Plats: Utanför Österport, Visby
Deltagare: Ewa Thalén Finné (Moderaterna) och Ann Hellströmer (Tryggare Sverige)

Kontakt: För frågor eller mer information kontakta generalsekreterare Magnus Lindgren på telefon 08-29 20 00 eller 070-510 29 84.