Ny Stjärnurmakare i Stockholm City

En av Stjärnurmakarnas större Stockholmsbutiker stängde nyligen i samband med att PUB-huset genomgår en ombyggnation och får en ny inriktning. Arbetet med att hitta en centralt lokaliserad butik som kan ersätta PUB-butiken har pågått under en längre tid och nu står det klart att Box Bazaar i Gallerian ansluter sig till Stjärnurmakarna.

Box Bazaar är den tredje butiken under första kvartalet som ansluter sig till Stjärnurmakarna och kedjan består idag av 37 butiker.

- Stockholm City är ett mycket viktigt handelsområde och vi hälsar nu både nya och befintliga kunder välkomna till vår nya butik i Gallerian. Tillsammans med butiken i Sturegallerian så har vi återigen en god täckning i city, säger Peter Simonsson, vd på Stjärnurmakarna och fortsätter.

- Gallerian är självklart en attraktiv handelsplats och vi är nöjda över att nu finnas representerade där. Samtidigt så är vi glada över att Ahmad Rauahneh, som driver butiken, har valt oss. Ahmad är en duktig företagare och entreprenör som brinner för klockor och accessoarer. Han och hans team kommer att addera värdefull kompetens till kedjan.

Box Bazaar har funnits i Gallerian sedan 2011 och Ahmad har lång erfarenhet från klockbranschen.

- Box Bazaar är ett lite annorlunda koncept inom klockbranschen. Vi känner att våra ambitioner stämmer väl överens med den resa som Stjärnurmakarna har påbörjat sedan en tid tillbaks. Beslutet att välja Stjärnurmakarna var baserat på både affärsmässiga grunder och ren magkänsla, säger Ahmad.

Arbetet med att integrera Box Bazaar i Stjärnurmakarna kommer att påbörjas omgående och beräknas vara klart under maj månad.

För ytterligare information, kontakta:

Peter Simonsson, VD för Stjärnurmakarna
Mobil: +46 (0)70-511 00 01