Restauranger öppnade upp hemma hos gaskunder - så gick det...

På Stockholm Gas brukar vi påstå att om man har en gasspis hemma så har man ett restaurangkök.Med handen på hjärtat kan vi väl erkänna att det låter som en överdrift. Vi bestämde oss för att pröva saken. Alltså bad vi tre kända Stockholmskrogar att öppna filial hos tre av våra kunder. Gäster fick boka bord och beställa från kvällens meny. Och ärrade kockar fick ge de små hemmaköken en omgång de sent ska glömma.

Sautering, flambering och lågor som slickade kylskåpsmagneterna. Fladdrande servitörsförkläden, hardworking DJ:s och husdjur som fortfarande undrar vad som hände. Här kan du se ett kort sammandrag av hur testet gick (och själv bedöma om vi överdrivit värdet av en gasspis).