​Michael Lerner är ny VD för Stockholm Meeting Selection

​Michael Lerner är ny VD för Stockholm Meeting Selection

Michael Lerner axlar rollen som ny VD för Stockholm Meeting Selection. Med gedigen erfarenhet från branschen ska han vidare leda bolaget och ytterligare stärka Stockholm Meeting Selections varumärken och erbjudanden. Michael tillträder den 26 november 2019.

Med över 20 års erfarenhet inom branschen har Michael Lerner haft flera framgångsrika ledaruppdrag, bland annat som affärsområdeschef på Sabis Hotell & Möten, VD och ägare på Lejondals Slott och även VD på Krägga Herrgård. Michael tar över efter Fredrik Utheim som under flera expansiva och framgångsrika år lett Stockholm Meeting Selection.

-Med Michaels långa erfarenhet från att utveckla, driva och förvalta framgångsrika hotell och mötesplatser känns det oerhört bra och rätt i tid att få in honom i bolaget. Jag är övertygad om att vi nu kommer att utveckla och ytterligare stärka vår position på marknaden med hjälp av Michaels drivkrafter, erfarenheter och ledarskapsförmåga, säger Torbjörn Blomqvist.

Ägare Torbjörn Blomqvist drev framgångsrikt inredningsföretaget Svensk Inredning i 30 år innan han startade Stockholm Meeting Selection 2011 och har genom det en gedigen erfarenhet av konceptutveckling inom hotell, restaurang och mötesindustrin. Torbjörn kommer fortsatt att vara delaktig i Stockholm Meeting Selections resa framåt.

-Jag är oerhört inspirerad, glad och hedrad att få möjlighet att arbeta med ett sådant bolag som Stockholm Meeting Selection är. Kvalité och en hel rad unika mötesplatser. Detta i kombination med möjlighet till ytterligare tillväxt och utvecklingsmöjligheter gör uppdraget riktigt spännande, säger Michael Lerner.

Stockholm Meeting Selection (SMS) driver 10 hotell, slott och mötesplatser med olika inriktningar i Stockholm med omnejd. Allt från anrika slott och herrgårdar vid vackra sjölägen och kreativa mötesplatser i city. Vi tror på det levande mötet där kombinationen av förstklassig mat och spännande design gör varje besök till en upplevelse utöver det vanliga. Våra hotell finns samtliga på bekvämt avstånd från Stockholm City och flera av dem nära Bromma och Arlanda flygplats.

I Stockholm Meeting Selection ingår Ulfsunda Slott, Hesselby Slott och Åkeshofs Slott & Restaurang Råkoko i västerort, samt Näsby Slott & Lilla Slottskrogen i Täby, Lovik och Bosön på Lidingö, Sturegatan 15, Restaurang Hantverket i city, Rosersberg Slottshotell i Sigtuna samt Skytteholm på vackra Ekerö.