StockholmMediaAward 2010: Vem blir Årets Branschpersonlighet och vilka är nominerade till Årets Säljorganisation?

Nu är de nominerade i StockholmMediaAward-kategorierna Årets Branschpersonlighet och Årets Säljorganisation klara. Vinnarna offentliggörs under StockholmMediaWeek, mediebranschens årliga evenemang, som äger rum 5-6 maj på Rival i Stockholm.

Fem personer är nominerade i kategorin Årets Branschpersonlighet. Kriterierna i tävlingen och gemensamt de nominerade är att de är personer som har varit tongivande på den svenska mediemarknaden, väckt känslor och engagemang, varit nytänkande och innovativa samt flyttat fram positionerna för den svenska mediemarknaden. Förra året utsågs SVT:s vd Eva Hamilton till Årets Branschpersonlighet.

Nominerade till StockholmMediaAward 2010 i kategorin Årets Branschpersonlighet är:

Manfred Aronsson - vd för MTG TV
Har lyckats samla tv-programmen som alla snackar om i sin egen tablå”.

Michael Grimborg - försäljningsdirektör TV4
”Har utvecklat ett framgångsrikt lokalt sälj och hittat fler intäktsmöjligheter”.

Gunilla Herlitz - publisher Dagens Nyheter
”Tog tuffa beslut i en tuff tid”.

Thomas Mattsson - chefredaktör Expressen
”Har tagit Expressen från en "vi har alltid rätt"-attityd till en öppen "vi lyssnar på dig"-inställning”.

Sofia Mirjamsdotter – frilansjournalist
”Debattör och evangelist som fått traditionella medieföretag att både upptäcka och förstå värdet av sociala medier i journalistikens tjänst”.

I kategorin Årets Säljorganisation har sju medieföretags säljorganisationer nominerats. De nominerade säljorganisationerna har skapat stor nytta för sina annonsörer och även underlättat och stärkt mediebyråernas arbete. De har också över tid, på ett innovativt, effektivt och kundvänligt sätt skött sina uppdrag. Förra året utsågs Svenska Dagbladet till Årets Säljorganisation.

Nominerade till
StockholmMediaAward 2010 i kategorin Årets Säljorganisation är:

Dawn2Dusk

Kanal 5

Metro

Microsoft Advertising

MTG TV

Spotify

Tailsweep

StockholmMediaAward är en av Sveriges största medietävlingar, där bland annat innovativa, nyskapande och effektiva medielösningar premieras StockholmMediaAward delas ut i fem kategorier: Årets Branschpersonlighet, Årets Säljorganisation, Årets Kampanj, Årets Annonsör och Årets Mediebyrå. Vinnarna presenteras i samband med StockholmMediaWeek, som arrangeras av Sveriges Mediebyråer.

Läs mer om StockholmMediaWeek och StockholmMediaAward på www.stockholmmediaweek.com.

Ulrika Fjällborg, Resumé. Juryrepresentant, kategorin Årets Branschpersonlighet
08-736 30 62, ulrika.fjallborg@resume.se

Jochum Forsell, Initiative Universal Media. Juryrepresentant, kategorin Årets Säljorganisation
08-563 014 53, jochum.forsell@ium.se