Patientkraft i vården - rundabordssamtal i Almedalen

Nyhet   •   Jun 18, 2014 17:38 CEST

Hur kan patienters och anhörigas erfarenheter, kunskaper och resurser bättre tas tillvara i vården? Under Almedalsveckan 2014 arrangerar Stockholms Sjukhem ett rundabordssamtal utifrån aktuella frågeställningar om patientkraft och personcentrerad vård.

Välkommen att möta oss i Almedalen om du är på plats! Vid rundabordssamtalet kommer ett antal inbjudna gäster att delta, se förteckning nedan. Rundabordssamtalet inleds med en introduktion av Peter Strang, professor vid Karolinska Institutet och överläkare på Stockholms Sjukhem.

Tid: Onsdag 2 juli 2014 kl.10.15-12.00
Plats: Hälsodalen, Karaffen, S:t Hans café, S:t Hansplan 2, Visby

Programmet finns även på Almedalsveckans officiella webbplats.

Deltagare: Kjell Asplund, Statens medicinetiska råd (SMER). Inger Ekman, Centrum för personcentrerad vård (GPCC). Ella Bohlin, (KD) Stockholms läns landsting. Stefan Jutterdahl, Fysioterapeuterna. Margareta Haag, Svenska Ödemförbundet. Stina-Clara Hjulström, Demensförbundet. Annmargreth Kvarnefors, Qulturum. Fredrik Lennartsson, Myndigheten för vårdanalys (MYVA). Kent Lewén, Prostatacancerförbundet. Hanna Lundstedt, Landstinget i Sörmland. Truls Neubeck, Famna. Sineva Riberio, Vårdförbundet. Inger Ros, Riksförbundet HjärtLung. Thomas Schneider, Bräcke diakoni. Emma Spak, Sveriges Yngre Läkares Förening (SYLF). Peter Strang, Karolinska Institutet och Stockholms Sjukhem. Birgitta Södertun, (KD) Region Skåne. Elisabet Wennlund, Stockholms Sjukhem. Annika Wåhlin, Vårdförbundet, mfl.
Moderator: Eva Nordin

Är du intresserad av att delta? Kontakta kommunikationschef Marianne Spiik, tel 0739-17 74 43.

Kommentarer (0)

Kommentera