Sjukhusdirektör Elisabet Wennlund slutar

Sjukhusdirektör Elisabet Wennlund slutar

Elisabet Wennlund lämnar sitt uppdrag som sjukhusdirektör för Stockholms Sjukhem den 15 oktober. FoUU-chef Åke Seiger är utsedd till tf sjukhusdirektör från och med den 16 oktober till dess att en ny sjukhusdirektör är på plats.

– Det har varit sju oerhört händelserika och spännande år, men nu är det tid för mig att lämna över till en ny kraft, säger Elisabet Wennlund. Jag är mycket stolt över det omfattande process- och kvalitetsarbete som vi har bedrivit tillsammans inom Stockholms Sjukhem, vår stora tillväxt samt att vi har kommit i mål med de ny- och ombyggnader som stiftelsen har genomfört på Kungsholmen. För mig har detta varit viktiga områden att utveckla inför framtiden.

– Under Elisabets ledning har Stockholms Sjukhem framgångsrikt utvecklats till en modern, processorienterad vårdgivare med ett tydligt fokus på kvalitet och patientsäkerhet, säger styrelsens ordförande Dag Klackenberg. Genom stora investeringar i vårdfastigheterna har vi under dessa år även skapat förutsättningar för en långsiktigt hållbar verksamhet och en framtida tillväxt för stiftelsen.

Arbetet med att rekrytera ny sjukhusdirektör pågår och leds av styrelsens ordförande Dag Klackenberg. Målsättningen är att senast i januari 2016 kunna presentera en ny sjukhusdirektör.