Fem nominerade uppmärksammar byggandet i Södertälje

Pressmeddelande   •   Maj 18, 2015 12:57 CEST

Årets byggnad och Årets renovering är en tävling som varje år samarrangeras av Södertälje kommun och Södertälje Byggmästareförening för att lyfta fram och uppmuntra god modern arkitektur och hållbart byggande. I år har tre kandidater valts ut som nominerade till Årets byggnad och två till Årets renovering.

Nytt för i år är att allmänheten kan rösta på sin favorit. Röstningen håller på till och med den 31 maj. Ledamöterna i Södertälje kommuns stadsbyggnadsnämnd har sedan 30 procent av röstfördelningen, Södertälje Byggmästareförenings styrelse 30 procent och allmänheten resterande 40 procent.

Vinnarna presenteras vid en prisutdelning i Södertälje stadshus den 9 juni kl. 11.30.

Nominerade till Årets byggnad:

• Gräshoppan
  • Polishuset
  • Pershagenhallen

Nominerade till Årets renovering:

• Novalisgymnasiet
  • Uranus

Mer information:

www.aretsbyggnadsodertalje.se

För mer information om Södertälje Byggmästareförening, följ oss på:

Södertälje Byggmästareförening är en branschorganisation för bygg-, anläggnings- och specialföretag. Antalet medlemmar är cirka 80, varav de flesta är små och medelstora företag. Föreningen tar tillvara företagens intressen och för en konstruktiv dialog med kommuner, myndigheter och beställare om byggandets förutsättningar.

Kommentarer (0)