Välj miljömärkt och dosera rätt

Välj miljömärkt och dosera rätt

Plus i SVT1 kl 21.00 kommer i kväll att handla om miljömärkning. Mathias Andersson testar tvättmedel och försöker komma fram till vilket som tvättar renast och vilket är bäst för miljön. Cajsa Wahlberg, Stockholm Vattens miljökemist intervjuas och pratar om vikten av att välja miljömärkta produkter.

Med anledning av det vill vi också slå ett slag för hur viktigt det är att inte överdosera. I Stockholm har vi mjukt vatten och det räcker att använda den lägsta doseringen som anges på tvättmedelspaketet. Det tjänar både din ekonomi och miljön på!

Vill du ha tvättmedelsinfo och doseringsskopor till din tvättstuga? Anmäl dig här.