Pressbild: Från höger Mattias Gustafsson, Helena Liljestrand och Jonas Dahllöf, Stockholm Vatten och Avfall

Stockholm Vatten och Avfall: - vinner pris för bästa återvinningsanläggning

Under hård konkurrens har Stockholm Vatten och Avfalls biokolsanläggning i Högdalen tilldelats pris för årets bästa återvinningsanläggning.

Biokol är en jordförbättringsprodukt som återvinns från Stockholmarnas trädgårdsavfall och används vid Stockholms planteringar. Kolet binds i marken under 1000-tals år med effekten att mängden koldioxid i luften minskar.

- Vi som jobbar på Stockholm Vatten och Avfall arbetar alla på olika sätt för att Stockholm ska bli en av världens mest hållbara städer. Priset är ett kvitto på att branschen ser och uppskattar vad vi gör och det känns fantastiskt, säger enhetschef Jonas Dahllöf, Stockholm Vatten och Avfall.

Prisutdelningen för bästa återvinningsanläggning utdelades vid årets Återvinningsgala 2018 där innovationer, produktförbättringar, investeringar och personliga insatser uppmärksammas för extraordinärt genomförda prestationer.

För mer information kontakta: Alexandra Fleetwood, pressansvarig Stockholm Vatten och Avfall,
+ 46 73 914 20 05, alexandra.fleetwood@svoa.se