Crucified Barbara gästar Rockkarusellens riksfinal 16:e maj!

Crucified Barbara gästar Rockkarusellens riksfinal 16:e maj!

Från början var de närmare 600. Den 16:e maj är det bara 13 kvar. En av dem blir riksvinnare. Jag pratar alltså om deltagande band i Rockkarusellen 2009!

Riksfinalen
Plats: Lokomotivet, Eskilstuna
Tid: Lör 16:e maj

13 distriktsvinnare tävlar mot varandra. Som avslutning på kvällen gästar Sveriges kanske hetaste hårdrockband just nu - Crucified Barbara.
Bandet har nyligen släppt sitt andra album "'Til Death Do Us Party" som fått strålande recensioner både i Sverige och utomlands. Bandet kommer nu att turnera i Europa och är bland annat klara för Sweden Rock Festival. Crucified Barbara har tidigare turnerat med storheter som Motörhead och In Flames.

Priset till Rockkarusellens riksvinnare blir bl.a. en stor Sverigeturné samt även en turné i Tyskland. Förra årets vinnare var Caveman Blues från Norrköping.

Vad är Rockkarusellen?
Rockkarusellen är en av Sveriges största musiktävlingar, men har som huvudsyfte att ge oetablerade band och artister fler speltillfällen. Alla är garanterade minst tre spelningar var och alla är välkomna att delta - oavsett musikstil, ålder och erfarenhet. Tävlingen startade i Östergötland 1987 och körs 2009 för första gången i hela Sverige. Rockkarusellen genomförs av Studiefrämjandet.

För mer information, besök www.rockkarusellen.se eller kontakta Daniel Forsberg på Studiefrämjandet, daniel.forsberg@studieframjandet.se, 011-29 09 29