Rockgalan Q - för en mer jämställd musikscen!

Vill du möta framtidens kvinnliga musiker? Kanske får du se några av dem torsdagen den 21 september kl. 18.00-24.00 då Studiefrämjandet anordnar Rockgalan Q på Dieselverkstaden i Sickla! Ett 10-tal band/artister med en eller fler drivande tjejer/kvinnor i (delvis även mixade band) kommer att rocka loss inom bl a genrerna rock, pop, punkrock, soulig r´n´b, hårdrock, singer/songwriter och experimentell folkmusik/happening. Missa inte detta! Syftet med Rockgalan Q är att ta initiativet till en mer jämställd musikscen, uppmärksamma tjejer i musiken, lyfta dem och ge dem inspiration. Mer info? Välkommen att kontakta Susanne Jansson på Studiefrämjandet i Sydöstra Stor-Stockholm: 08-716 90 60 Kvällens artister/akter (fler tillkommer): Touch! www.ilovetouch.com (passionerad rock) Sorceress http://www.sorceress.info.se (melodiös hårdrock) The Kowalskis www.thekowalskis.com (raw rock) Hic Jacet www.hic-jacet.com (punkrock) Engla www.myspace.com/engla (experimentell folkmusik/happening) Meuchler www.meuchler.tk (punk/hardcore) Sheraye www.upsweden.com (singer songwriter) Jamenice (hemsida saknas) (soulig r´n´b) Rockgalan Q är ett samarbete mellan Studiefrämjandet och Dieselverkstadens Fri scen med stöd av bl a Nacka kommun och stiftelsen Skandia Idéer för Livet