Semifinalisterna i Livekarusellen Sörmland klara

Pressmeddelande   •   Apr 04, 2013 13:06 CEST

Nu är det klart vilka artister i Livekarusellen som går vidare till Sörmlands två semifinaler. Efter att jury- och publikpoäng från de 18 deltävlingarna sammanställts framträder en spännande tio-i-topp-lista med allt ifrån thrash metal till singer/songwriter:

Meteor (Katrineholm), Amina Avdic (Eskilstuna), Someway (Flen), Kids and Kites (Eskilstuna), Kilimanjaro (Strängnäs), Death Row (Gnesta), Lying Moose (Katrineholm), Overexcited (Esklistuna), Mammalmass (Eskilstuna), Stjärnfall (Strängnäs).

De båda semifinalerna hålls fredagen den 19 april på Koordinaten i Oxelösund och Ungdomens Hus i Eskilstuna. Lördagen den 4 maj avrundas karusellen i Sörmland med distriktsfinal på Perrongen, Lokstallarna i Katrineholm. De sörmländska segrarna får sedan en chartrad buss att fylla med vänner och fans till den stora riksfinalen på KB i Malmö den 25 maj.

Kontaktuppgifter till artisterna samt pressbilder kan fås via:
marcus.pehrsson@studieframjandet.se 0155-21 71 29

Studiefrämjandet är ett partipolitiskt och religiöst obundet studieförbund som bedriver folkbildningsverksamhet över hela landet. Studiefrämjandet är en ideell förening grundad på våra 18 medlemsorganisationer och deras demokratiska inflytande.

Utifrån ett demokratiskt synsätt hävdar vi allas lika värde och rätt till kunskap, kultur och bildning. Därför ska Studiefrämjandet prioritera dem som fått mindre möjlighet än andra att delta i folkbildningen. I all vår verksamhet ska vi främja mångfald och motarbeta främlingskap och rasism.

Kommentarer (0)

Kommentera