Slaget om dungen - Ett sångspel som firar Skogsmulle 50 år

Slaget om dungen - Ett sångspel som firar Skogsmulle 50 år

”Slaget Om Dungen” arrangeras av Studiefrämjandet i Sörmland och framförs av barn och ungdomar ifrån Sparreholm under ledning av Ann Pehrsson & Kerstin Lindkvist. Originalet till föreställningen skrevs av Gösta Frohm och Jan-Åke Hillerud 1987 och handlar om hur Skogsmulle och hans vänner ska stoppa exploateringen av en skogsdunge. Föreställningen är ca 1 timme och hela familjen är välkommen! Turnédatum och orter: 7/9 Sparreholm 9/9 Eskilstuna 22/9 Oxelösund 23/9 Nyköping 29/9 Trosa 30/9 Strängnäs 27/9 Gnesta 28/10 Katrineholm Fri entré Kontaktperson: marcus.pehrsson@studieframjandet.se 070-24 78 077

Studiefrämjandet är ett partipolitiskt, fackligt och religiöst obundet studieförbund som bedriver folkbildningsverksamhet över hela landet. Vi har en särskild inriktning på djur, natur, miljö och kultur.

Vi är en ideell förening med 19 medlemsorganisationer. Med hållbarhet som ledstjärna jobbar vi för att tillsammans skapa bästa möjliga värld för oss och kommande generationer. Tillsammans kan vi mer.