Sommarens Sista Suck 2009 med bl.a. Dead By April

Sommarens Sista Suck 2009 med bl.a. Dead By April

I år händer det extra mycket i stan. Vi firar 350 år. Världspremiär för Nordic Fringe. Och så klart, vi kör Sommarens Sista Suck på Strömsholmen för 19:e året i rad den 28-29 augusti. Gratis som sig bör! Det är Studiefrämjandet som arrangerar som vanligt.

Det stora området har 13-års åldersgräns och har naturligtvis alkoholförbud. För dem som har fyllt 18 år finns det ett serveringstält. Även de som inte fyllt 18 år kan köpa något att äta och dricka. Svenska kyrkan har ett tält att ta det lugnt i. Frikyrkorna bjuder på pannkakor . Studiefrämjandet & MoKS (Musik- & Kulturföreningarnas Samarbetsorganisation) har info och en rullande replokal på plats.

Flera av akterna är precis som tidigare lokala med ort inom parentes nedan.

I årets program ser vi:
Dead By April
Sparzanza
Crucified Barbara
Citizens Arrest (Katrineholm)
Euphoric (Eskilstuna)
The Seven Year Itch (Eskilstuna)
GK Monarken
Love and Duct Tape (Katrineholm)
En jävla fest (med alla sina vänner)
man.machine.industry
Sheraye