Tid och rum för dansare - dansresidens i sommar!

Tid och rum för dansare - dansresidens i sommar!

Har du och din dansgrupp en idé om ett nytt projekt/dansnummer/föreställning som ni vill utforska? Vill ni göra en dansfilm tillsammans eller kanske få tillfälle att jobba ihop er som grupp i dansstudion? I sommar öppnar Studiefrämjandet Stockholms län upp för en residensplats - tid och rum för en dansgrupp/förening att få möjlighet att utforska något tillsammans under en veckas tid. Ansök om residensplatsen innan 15 juni 2017!

I residenset erbjuder vi vår lokal/scen: en blackbox (50 kvm) som är utrustad med PA, dansmatta, mobila speglar samt enkelt scenljus, måndag - fredag 09:00 - 16:00 vecka 32. I slutet av veckan får ni möjlighet att göra en så kallad work-in-progress-visning då ni kan visa upp något av det ni arbetat med för publik (det behöver alltså inte vara färdigt och ni kan själva välja ut vad ni vill visa upp samt för vilka).

NÄR: måndag - fredag 09:00 - 16:00 vecka 32 (7 - 11 augusti), 2017. Residenset avslutas med en work-in-progress-visning på fredag eftermiddag/kväll.

VAR: Blackboxen på Högkultur - scen och möte, Högdalen. Högkultur är Studiefrämjandets mötesplats för teater, dans, spelkultur och konst i Högdalen. Här finns 200 kvadratmeter repetitionslokaler, ateljé och mötesrum, mitt i centrum, vid Högdalsplan.

VEM KAN SÖKA: Fri grupp eller ideell förening om minst tre, max 20 personer varav alla deltagare är minst 13 år och vill utvecklas inom dans på något sätt tillsammans.

ANSÖKAN:

Ansökan görs senast 15 juni 2017 genom att fylla i svar på följande och mejla till camilla.reppen@studieframjandet.se. Märk mejlet med "Ansökan dansresidens Högkultur"

Ansökan dansresidens Högkultur

Kontaktperson: Namn Efternamn, adress, telefonnummer, mejl, personnummer.

Namn på alla deltagare i gruppen: Namn Efternamn, ålder.

Beskriv vilka ni är och vad ni gör i er grupp/förening:

Beskriv vad ni vill göra om ni får residensplatsen:

Formulera tre mål för vad ni vill lära er/utforska tillsammans om ni skulle bli tilldelade residensplatsen:

- Beskriv mål:

Beskriv hur ni planerar att använda tiden i blackboxen (hur ni kommer att arbeta):

Svar om vilken grupp/förening som tilldelas residensplatsen ges senast innan midsommar. Någon i den grupp/förening som blir tilldelad platsen förväntas närvara på ett informationsmöte torsdagen den 29 juni kl 17:00 - 18:00 på Högkultur, Högdalen.