EKSTEDT BEHÅLLER MICHELINSTJÄRNA OCH NOMINERAS TILL ÅRETS RESTAURANG

Pressmeddelande   •   Feb 19, 2019 15:53 CET

Igår delades de nordiska Michelinstjärnorna ut på en gala i danska Århus och det stod då klart att Restaurang Ekstedt behåller sin stjärna i prestigefyllda Guide Michelin.

Den franska guiden valde i år att vara sparsamma med stjärnorna och för Sveriges del blev det totalt sett färre stjärnor än förut. Sammanlagt har 16 svenska restauranger tilldelats en stjärna, varav sju i Stockholm, sex i Göteborg och två i Malmö. 28 länder runt om i världen ingår i dagsläget i guiden.

Igår avslöjade även Whiteguide de nominerade restaurangerna som kvalat in på den åtråvärda listan för 2019. Den 4 mars ska Sveriges bästa restauranger och landets största restaurangupplevelser hyllas och prisas i olika kategorier. Vi kan nu stolt meddela att restaurang Ekstedt blivit nominerad i kategorin ”Årets Restaurang”.

Vi gratulerar Niklas Ekstedt och teamet på Ekstedt till framgångarna!

Kommentarer (0)

Kommentera