KRÖGAREN KARL LJUNG TILLBAKA PÅ RIDDARHOLMEN

KRÖGAREN KARL LJUNG TILLBAKA PÅ RIDDARHOLMEN

Under julbordet på Gamla Riksarkivet får Niklas Ekstedt återigen sällskap av L’Avventuras krögare Karl Ljung som gör sitt tredje julbord på Riddarholmen. Tillsammans dukar de folkkära och inspirerande krögarna upp för ett dignande svenskt julbord med hemlagade delikatesser, klassiker och naturligtvis deras personliga favoriter.

”Fantastiskt kul att få göra ytterligare ett år med Niklas på Gamla Riksarkivets julbord! Vi har skruvat och fokuserat på detaljerna för att kunna lyfta årets upplevelse ytterligare för alla julbordsgäster. Alla sinnen skall stimuleras. I år har vi också lagt fokus på att toppa serviceupplevelsen.Karl Ljung

Förra årets julbord på Riddarholmen blev en riktig succé och ett besöksrekord med totalt 29 000 julbordsgäster från hela Sverige. Om mindre än två månader, 15 november öppnas dörrarna åter till årets mest förtrollande händelse och ett av Sveriges mest uppskattade julbord signerat kockduon Ekstedt och Ljung.

Årets julbord kommer att erbjuda flera nyheter där de moderna vegetariska och veganska julrätterna får lika mycket kärlek och omsorg som de sedvanliga rätterna. Missa inte heller chansen att fira en brittamerikansk jul med vår Turkey Bonanza den 25 december på självaste juldagen. Rummet fyllt av ost, godis och hemgjorda desserter är självklart en tradition som lever vidare även i år.

Julbordet serveras mellan den 15 november och 24 december. Välkommen till Riddarholmen och ett hus fyllt av julmat och magi.

Boka julbord!