MORS DAG - SÅ FIRAR DU MAMMA PÅ BÄSTA SÄTT

MORS DAG - SÅ FIRAR DU MAMMA PÅ BÄSTA SÄTT

På söndag är det mors dag och därmed hög tid att hylla våra älskade mammor med lite extra kärlek. Nedan har vi listat våra bästa tips på aktiviteter att göra tillsammans.

1. Luncha i Berzelii Park på Calle P

Starta firandet med en härlig söndagslunch i Berzelii Park på Calle P. Från kl, 11:30 serveras serveras här rätter och drycker som bubblig mimosa, råbiff och vit sparris. Missa inte heller att beställa in Calle P’s buffelmozarella som serveras med mandel, dragon, rättika och krasse. Boka bord.

2. Brunch under kristallkronorna på Berns Asiatiska

Bjud din mamma på en lyxig brunch i hennes ära. I Berns vackra salonger under kristallkronorna serveras från kl. 11:30 en magisk brunch. Välj bland rätter från Asiens alla hörn och avsluta med dessertbuffén som bjuder på bakverk från Berns egna konditori. Boka bord.

3. Cocktail-stopp på Supper Bar x Stureplan 1

Efter en rund på stan stannar ni till på Stureplan, och då på Supper Bar som gästspelar på Stureplan 1 i sommar. Ett glas bubbel eller en mojito i folkvimlet, blir du hungrig serveras här även utvalda Supper-rätter. Perfekt som förrätt innan middagen. Läs mer.

4. Asiatiska middag i Humlan

Fira mamma med en kinesisk matupplevelse hos Surfers som gästspelar på Humlan i sommar. Vänta er en kulinarisk och färgsprakande stämning med vällagad och smakrik surfmat i form av smårätter från det kryddstarka delarna i Kina, perfekta rätter att dela på. Till detta dricker ni färgglada drinkar. Öppnar kl. 15:00 på söndag. Läs mer.

5. Drink på taket

Innan det är dags att avrunda kvällen rekommenderar vi er ett besök på Bank Hotel’s nya takbar Le Hibou. Terrassen har en utsikt över Strandvägens takåsar och Nybrovikens vatten och är den perfekta baren för att avnjuta en cocktail. Vi tipsar just nu om Rhubarb Spritz och slår sötsuget till beställer du in vår smultronglass eller äppelsorbet. Läs mer

6. Avsluta kvällen med att checka in på Bank Hotel

Vad passar bättre än att efter en heldag på stan i maten och dryckens tecken checka in för en hotellnatt på Bank Hotel? Checka in i ett av våra exklusivt inredda rum och vakna sedan upp till en god hotellfrukost morgonen därpå. Boka rum

Stureplansgruppen är Sveriges främsta företag inom besöksnäringen och erbjuder förstklassiga mötesplatser för den kvalitetsmedvetna gästen. Vi bedriver verksamhet inom restaurang-, nöjes-, kongress-, contract catering-, hotell- och upplevelseindustrin i Stockholm, Göteborg, Visby och Åre. Företaget erbjuder unika helhetslösningar där affärsidén bygger på att skapa serviceinriktade mötesplatser och leverera förstklassiga nöjesupplevelser, genom att ha goda insikter i gästernas livsstils- och nöjesbehov.