NYA SMAKER PÅ GRIFFINS’ STEAKHOUSE

NYA SMAKER PÅ GRIFFINS’ STEAKHOUSE

På Griffins’ Steakhouse kräver ny säsong nya smaker och menyuppdateringar. Kökschef Mattias Dahlström och hans team har jobbat med att uppdatera den nuvarande à la carte-menyn med nya spännande rätter. Inte nog med det så har även nya signaturdrinkar tagit sig in på cocktailmenyn, framtagna av barteamet med Pontus Fernstedt i spetsen.

På à la carte-menyn har vår klassiska tonfisktartar fått sig en förfining och serveras nu tillsammans med lax för att få fram mer smaker. Även Burratan har fått sig ett en uppdatering och serveras nu tillsammans med nya tillbehör som brynt smör, hasselnötter och syrligt bakade tomater. Vår klassiska Griffins’ Chefsburger serveras med entrecôte, 36månaders lagrad comte, piemontesisk pancetta tryffel med pommes frites och tryffeldipp. Missa inte heller att testa torsken med sandefjordsås och löjrom.

På drinklistan samsas nu syrligt och sött med lite mer stiffa drinkar och med en touch av humor. Nya signaturdrinken En annans ananas inbjuder till en söt blandning av körsbär, hallon och citron, med gin och limoncello. Candy 59 är en krämig blandning av mörk rom och kondenserad mjölk som spetsas med amaretto, citron och saltade marconamandlar, för att höja smakupplevelsen något.

För alla dessertälskare så har Griffins’ uppskattade Banana Split gjort comeback på menyn. Denna gång som en sharing-dessert för 2 personer samt Griffins’ Sundae tillsammans saltkola, jordnötter, choklad och nougat.

Välkommen till Griffins’ Steakhouse!