PREMIÄR FÖR BERNS BREAKFAST TALKS

PREMIÄR FÖR BERNS BREAKFAST TALKS

Under hösten är det premiär för Berns Breakfast Talks! Ett nytt mötesformat med fokus på dagsaktuella kultursamtal tillsammans med inspirerande gäster och författaren och kulturskribenten Jerker Virdborg.

Vi skapar en vidöppen scen för samtal och debatt om högaktuella frågor i samtidskulturen samtidigt som vi bjuder på generös frukost i Stockholms kanske allra vackraste restaurangmiljö”, säger arrangören Jerker Virdborg.

Berns Breakfast Talks är Berns nya möteskoncept som bjuder in till aktuella och relevanta kultursamtal. Under utvalda morgnar framöver öppnar Berns upp för kostnadsfria möten tillsammans med exklusivt utvalda gäster som delar med sig av betydelsefulla tankegångar i kombination med en härlig frukost. Det första Berns Breakfast Talk äger rum torsdagen den 17 oktober.

Höstens premiär Berns Breakfast Talk går under temat - Är fiktionens kris samtidens pris? Varför har den påhittade romanen det så svårt idag? Letar vi hellre efter fiktionen i teveserierna? Varför då? Vad vinner vi och vad går förlorat när förväntningarna på berättelser förändras? Hur mycket tid är vi beredda att lägga på läsande? Och på tittande? Dessa frågeställningar diskuteras under premiärfrukosten tillsammans med Greta Thurfjell, kulturskribent på Dagens Nyheter och Victor Malm, litteraturkritiker och redaktör på Expressen.

Berns Breakfast Talks - En frukost du sent ska glömma!

Stureplansgruppen är Sveriges främsta företag med över 800 anställda inom besöksnäringen. Vi bedriver verksamhet inom restaurang-, nöjes-, kongress-, contract catering-, hotell- och upplevelseindustrin i Stockholm, Göteborg, Visby och Åre. Stureplansgruppen driver idag bland annat Bank Hotel, Berns, Sturecompagniet, Hillenberg, Nosh and Chow samt L’Avventura. Stureplansgruppen erbjuder unika helhetslösningar där affärsidén bygger på att skapa serviceinriktade mötesplatser och leverera förstklassiga nöjesupplevelser, genom att ha goda insikter i gästernas livsstils- och nöjesbehov.