Unikt gästspel av Fredrik Berselius från ASKA

Sedan starten 2011 har restaurang Ekstedt levererat en högklassig matupplevelse där matlagningen sker över öppen eld och med mat efter säsong. Under året kommer Ekstedt bjuda in till Testköket där det kommer laboreras fram nya rätter, tekniker, smaker, ingredienser, test av nya råvaror, för att kunna inspireras av detta i det dagliga arbete och och även för utvecklingen av restaurangen.

En del i inspirationen för Ekstedts Testkök är gastronomiska möten och under helgen välkomnade vi den etablerade och framstående kocken Fredrik Berselius från Aska i New York för exklusivt gästspel. Gästspelet med Fredrik var en rejäl succé med fullbokade sittningar under fredagen och lördagen med nöjda och förväntansfulla gäster!

Fredrik och Niklas bjöd in till en exklusiv och intim middag på Ekstedt under fredagen där de lagade varannan rätt. Under lördagen bjöd Fredrik in till brunch på Tyge & Sessil där han lagade tre olika rätter och senare på kvällen bjöds det även in till en intim middag där han lagade rätter från restaurang Askas meny i Ekstedts Testkök.

Sedan starten 2012 har Berselius blivit hyllad för sina nordiska smaker av matkritiker världen över och 2016 fick Fredrik och hans restaurang Aska ta emot två välförtjänta stjärnor i Guide Michelin.

Besök vår pressbank för högupplösta bilder. I de fall när fotografens namn/bildkälla står vid bilderna skall detta skrivas ut vid publicering.