Pressmeddelande -

Vågar du se Globen förvandlas till Pumpa? Suicide Rescue är med och bestiger Globen!

Suicide Rescue är stolta medarrangörer till Shockholm (Skandinaviens största Halloweenparad och event). Idag kommer Globen att få ett nytt utseende - Suicide Rescue får möjligheten att vara med och förvandla Globen till världens största Halloweenpumpa. Sannah Eklund, representant från Suicide Rescue, är en av de modiga som kommer att bestiga Globen i eftermiddag.

"Jag känner mig upprymd och privilegierad av att vara en del av klättringsteamet", säger Sannah Eklund. "Arbetet börjar långt innan solen är uppe och håller på till varje liten bit av pumpans mun och ögon är på plats", fortsätter hon

Shockholm stödjer i år de ideella organisationerna Suicide Rescue, Barncancerfonden och Ecpat. Om allt går enligt plan, kommer barn som representerar dessa ideella organisationer att symboliskt tända Globen och därmed lysa upp himlen i en vacker orange halloweenfärg ca kl.17.20 idag den 23 oktober.

"Halloween handlar inte bara om pumpor och Trick-or-treats, utan även om monster, spöken och andra läskiga saker, vissa mer skrämmande än andra. Alla har vi rädslor, vissa oskyldiga medan andra rädslor tar över och påverkar våra liv på ett begränsande och destruktivt sätt."  säger Johan Sjöholm, Generalsekreterare för Suicide Rescue.

Han fortsätter: "Det är otroligt viktigt att inte låta rädslor i olika former få fäste inuti en själv, något som Suicide Rescue arbetar aktivt med, och därför känns det både viktigt och naturligt för oss att vara en del av Shockholm."

Bakom Shockholm står arrangören och initiativtagaren Bill Schacht, som efter flera år äntligen fått Stockholm Stad att ställa sig bakom hans idé. I samband med att Globen förvandlas till världens största Halloweenpumpa kommer den svenska gruppen Maskinen att uppträda ovanpå Globen. För de som inte har möjlighet att höra Maskinen så plats går det att se uppträdandet live via Bambuser.