Ny möjlighet att skapa diagram i SundaHus Miljödata

SundaHus i Linköping AB lanserar en ny funktion som innebär att kunder enkelt kan ta fram diagram som visar resultatet av arbetet med medvetna materialval. Sedan tidigare får verksamhetslicenskunder automatgenererade kvartalsvisa redovisningsrapporter som innehåller all statistik över projekten inklusive registrerade produkter, bedömningar och innehåll av farliga ämnen men nu finns möjligheten att ta fram enkla och tydliga diagram över registrerade produkter i projekten direkt i systemet.

-Vi vill hjälpa våra kunder att visualisera och redovisa resultatet av sitt arbete med medvetna materialval. Genom att ta fram en funktion för att skapa enkla och tydliga diagram skapar vi möjligheter för det, säger Lisa Elfström marknadschef på SundaHus i Linköping AB.

Diagrammen visar antalet registrerade produkter samt andel A, B, C+, C- och D-produkter. Instruktionsfilm som visar hur man tar fram diagram finns på sundahus.se.