Välkommen Ramunderstaden

Ramunderstaden har valt att börja arbeta med SundaHus Miljödata som verktyg för medvetna materialval. Ramunderstaden är Söderköpings kommunala fastighetsbolag, med uppgift att äga, förvalta och utveckla hyresrätterna i Söderköping. Ramunderstaden utför även förvaltning och projekt i kommunens fastigheter. Genom det nya samarbetet kommer bolaget att kunna arbeta med medvetna materialval i såväl nybyggnationer, ombyggnationer och mindre anpassningar/förvaltningsprojekt.

- För oss är det viktigt att skapa bostäder och arbetsmiljöer för alla människor och då är det naturligt att ha ett systematiskt sätt att arbeta för att undvika farliga ämnen i byggprodukter. Genom vårt nya samarbete med SundaHus får vi ett bra och effektivt stöd för vårt arbete, säger Stefan Karlsson, Projektchef på Ramunderstaden.

SundaHus välkomnar Ramunderstaden som ny kund och ser fram emot fortsatt bra samarbete.