Varbergs Fastighets AB har valt SundaHus för medvetna materialval

Varbergs Fastighets AB, som är en långsiktig ägare och förvaltare av samhällsfastigheter, har valt SundaHus Miljödata som verktyg för medvetna materialval och för att systematisera arbetet med att fasa ut farliga ämnen i byggnader.

- Vår målsättning är att samtliga nybyggnationer ska vara passivhus med hållbara material och SundaHus kommer bli ett betydelsefullt verktyg för att nå det målet. Att göra medvetna materialval i viktiga samhällsfastigheter som skolor och förskolor stärker Varbergs konkurrenskraft som en attraktiv kommun, säger Clara Tholin, Hållbarhetsansvarig, Varbergs Fastighets AB.

Varbergs Fastighets AB påbörjar nu implementeringen av SundaHus Miljödata som stöd i arbetet med att göra sunda materialval vid ny- och ombyggnation.

Varbergs Fastighets AB äger och förvaltar ett stort antal fastigheter i Varbergs kommun. Många är välkända byggnader som besöks dagligen av tillresta turister och Varbergs invånare, andra är kommersiella fastigheter där bolagets hyresgäster bedriver verksamhet. En uttalad målsättning är att vara en trygg, tillgänglig, ansvarsfull och långsiktig förvaltare av kommunens fastigheter.

SundaHus välkomnar Varbergs Fastighets AB som ny verksamhetslicenskund och ser fram emot ett givande samarbete.

För mer information kontakta:

Rebecka Hovenberg, Ansvarig kundrelationer, SundaHus i Linköping AB (publ)
Telefon: 013-36 30 71013-36 30 71, 072-571 22 45072-571 22 45
E-post: rebecka@sundahus.se