Bostadsrätterna stärker sitt medlemserbjudande med Sustend Underhållsplan

Sustend Underhållsplan är redan ett uppskattat verktyg som hjälper hundratals bostadsrättsföreningar och andra fastighetsägare över hela landet att effektivisera och förenkla förvaltningen. Nu väljer Bostadsrätterna, medlemsföreningen för ca 8 300 brf:er, att lägga till ett unikt erbjudande på Sustend Underhållsplan till sina medlemsförmåner.

Vill underlätta styrelseuppdraget

"Vi vill underlätta styrelsearbetet för bostadsrättsföreningar med våra tjänster och medlemsförmåner. Sustend Underhållsplan kommer bland annat underlätta beslutsfattandet och passar därför bra in i vårt erbjudande", menar Karin Foors, marknadsansvarig på Bostadsrätterna.

Bostadsrätterna erbjuder styrelserådgivning inom juridik, ekonomi och teknik samt har ett brett utbud av olika kurser. Genom samarbetspartners får även medlemsföreningar tillgång till förmånliga erbjudanden på nyttiga tjänster och produkter.

Medlemsförmånerna ska fungera för alla 8 300 medlemsföreningar

De över 8 000 medlemsföreningarna är spridda över hela landet och varierar i storlek. Bostadsrätternas utbud ska matcha den breda målgruppens verkliga behov.

"För oss är det viktigt att våra medlemsförmåner ska fungera för alla medlemsföreningar och hålla god kvalitet. Vi vill även erbjuda förmåner som skapar stort värde över tiden", säger Karin Foors.

"När vi väljer tjänster vi vill erbjuda i medlemsförmånerna är det också viktigt att det finns en stor efterfrågan", berättar Karin. "En underhållsplan för bostadsrättsföreningens fastighet är essentiell för styrelsearbetet; har man inte koll på underhållsåtgärderna blir det svårt att hantera föreningens ekonomi."

En enkel och pålitlig tjänst

"Vi lägger mycket vikt vid ’enkelt och effektivt’. På så vis har vi gjort Sustend Underhållsplan till ett verktyg som verkligen underlättar för styrelsen och som på sikt bidrar till att spara mycket tid och pengar. Faktumet att vår tjänst är så enkel att komma igång med och jobba med kontinuerligt brukar våra brf-kunder uppskatta, eftersom det är så mycket annat de ska hinna med i styrelseuppdraget", säger Christian Zivec, affärsutvecklare på Sustend.

Christian Zivec, Sustend, ansvarar för samarbetsavtalet på Sustends sida.

"Sustend Underhållsplan är en enkel och pålitlig tjänst. Den kommer underlätta för styrelsearbetet på flera sätt. Dels som direkt nytta i ekonomiska beslut, dels är den värdefull i kontakt med banker, entreprenörer, bostadsköpare och andra externa kontakter", menar Karin Foors.