Sustend utsett till Gasellföretag för andra året i rad – det nytänkande byggkonsultbolaget fortsätter växa

Byggkonsultföretaget Sustend fortsätter växa och har nu tagit emot DI:s utmärkelse Gasellföretag – för andra året i rad. Sustend hör därmed fortsatt till skaran av Sveriges mest lönsamma och snabbast växande bolag. En bedrift som byggts inifrån av en unik och stark kultur.

Årets Gasellföretag utses och uppmärksammas av Dagens Industri, där fördubblad omsättning på fyra år är ett av kriterierna. Sustend är i år ett av de 1 340 bolag av Sveriges totalt cirka 560 000 som lyckats uppfylla de sju tuffa kriterierna som utmärkelsen baseras på. Sustend var i förra veckan Gasellgalan i Göteborg och fick för andra året i rad ta emot diplomet som visar att företagets tillväxt sker både snabbt och stadigt.

”Det är fantastiskt att vi kan utvecklas så fort och samtidigt ha så kul. När vi blev Gasellföretag i fjol var det ett superhärligt kvitto på att vi gör något riktigt bra. Nu ställer vi upp diplom nummer två i finhyllan och känslan är ännu bättre – vi är verkligen på gång!”, säger Anton Klintenberg, vd Sustend.

Positiva resultat bygger på positiva upplevelser
Det nytänkande byggkonsultföretaget Sustend förenklar för fastighetsägare med smarta och anpassade tjänster. ”’Vi gör som vi alltid har gjort’ är det förmodligen ingen som någonsin har sagt inom Sustends väggar. En av Sustends stora styrkor ligger i vår förmåga att vara flexibla. Vi drivs av att hitta kund- och behovsanpassade lösningar istället för att bara trampa vidare i gamla hjulspår”, säger Anton Klintenberg.

Förutom att ha kundupplevelsen i fokus i alla tjänster och processer är den interna upplevelsen minst lika viktig på Sustend. Den starka framåtanda som driver Sustend grundas i ett gediget lagarbete. ”Positiva resultat kommer av positiva upplevelser och det möjliggörs av alla Sustendare tillsammans. Vi har hittat människor som verkligen förstår att varenda liten sak de gör bygger Sustend, vår unika kultur och vårt starka varumärke”, menar Anton.

Fortsätter växa
Även under 2018 har Sustend fortsatt utvecklas, bland annat genom att rekrytera 15 nya förmågor. ”Det är väldigt roligt att Sustendfamiljen blir större. Att hitta rätt personer som kan fortsätta bygga Sustend har varit en jätteviktig insats för oss under året”, säger Joanna Björnklint Assia, HR-ansvarig. Byggkonsultbolaget rekryterar både från branschen och bland nyutexaminerade, vilket skapar en bra mix av erfarenheter och nya perspektiv. ”Att få in nya kompetenser och kunskaper innebär inte minst att vi kan fortsätta utveckla våra tjänster och produkter. Med 15 nya medarbetare med olika bakgrunder bådar det för fortsatt succé”, tillägger Joanna Björnklint.